Gaivų spalio 28 - osios rytą gimnazijos projekto gabiems ir talentingiems “Nuo teorijos iki praktikos” nariai pradėjome Dubravos rezervatinėje apyrubėje. Terminu „rezervatinė apyrubė“ apibrėžiamas nedidelio ploto gamtinis arba kultūrinis rezervatas, kurio apsaugai ir priežiūrai nėra steigiama direkcija. Dubravos rezervatinė apyrubė – vienintelė Lietuvoje. Ji apima 120 ha plotą. Lankytojams nutiestas 1, 9 km ilgio pažintinis takas su informacinėmis lentomis ir poilsio aikštele pabaigoje. edukatorius mums aprodė rezervatą ir papasakojo gausybę įdomių dalykų apie Lietuvos gamtą. Sužinojome, kaip įvairios rūšys gyvena kartu (simbiozė, parazitavimas), iš supuvusių medžių išauga nauji ūgliai. Medžiai stresuodami leidžia sakus, be to, jais ir fitoncidais jie ginasi nuo kenkėjų (kinivarpos ir t.t.). Išsiaškinome, kaip iš žemapelkės susidaro aukštapelkė (kurią pamatėme savo akimis) ir kt. Taigi, per ekskursiją įgijome naujų praktinių žinių ir įtvirtinome senas.

Tolmintas Matonis, Marius Lapinskas Ia

Dubravos rezervatinėje apyrubėje pamatėme žmogaus rankų nepaliestą mišką. Turėjome labai šaunų vadovą, kuris mums papasakojo daug įvairių ir įdomių dalykų apie miškus, juose esančius augalus, medžius ir paukščius. Ekskursijoje sužinojome, apie pelkių rūšis, pamatėme storiausią pušį apyrubėje, taip pat sužinojome, kad skiriasi medžių biologinis ir ūkinis amžius. Kadangi miškas yra žmogaus neliestas, eidami 2 km mišku, matėme ir lipome per išgriuvusius medžius. Buvo labai smagu pamatyti natūralų miško grožį ir praleisti atostogų dieną gamtoje.

Kamilė Liutvaitytė, IVb ir Paulina Liutvaitytė, Ib

Paskutinė ekskursijos dalis buvo Kadagių slėnio pažintiniame take. Prieš akis atsiveria krūmynai, kuriuose vyrauja kadagiai. Einant ant Kauno marių kranto keteros įrengtu taku, patogu po kojomis atsidūrusiame šlaite stebėti gausiu būriu išsirikiavusius kadagius. Kadagių slėnis - mažytis Šveicarijos Alpes primenantis kampelis Lietuvoje, už kurio atsiradimą turime dėkoti gyvuliams. Kadaise šiame aukštame, stačiame šlaite buvo neįmanoma jokia kita žemės ūkio veikla, išskyrus ganymą. Todėl prieš užtvenkiant Nemuną, iki 1959 m. čia puikavosi pavieniais kadagiais nusmaigstyta ganykla. Ožkos, karvės, avys ir arkliai “pasirūpino”, kad kadagynas neužželtų ir galiausiai egzotiškų formų medžiai ėmė karaliauti visame slėnyje ir virto įspūdinga lankytina vieta Kauno rajone.