Ankstų birželio 13-os rytą pirmų ir trečių klasių mokiniai rinkosi prie Kazio Griniaus gimnazijos: jie pasirinko galimybę keliauti ir geriau pažinti arba susipažinti su Baltijos jūros perlu vadinama Kuršių nerija. Po ilgos ir linksmos kelionės autobusu Klaipėdoje persikėlę keltu į Smiltynę, pirmiausia aplankėme Jūrų muziejų, kuriame tyrinėjome paslaptingą jūrų pasaulį. Muziejus kaupia, saugo, tiria, konservuoja, restauruoja ir populiarina muziejines vertybes, kurios  atspindi Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, laivybos istoriją bei jūros gamtos įvairovę. Bet labiausiai dėmesį patraukė laivų modeliai, arklinis akvariumas, jūros gyvūnų įvairovė bei kompiuterizuoti žaidimai, padedantys patikrinti savo turimas žinias apie povandeninį pasaulį ir laivybą bei išlikimą katastrofų metu. Akvariume likome sužavėti delfinų pasirodymu, nors jis truko gan trumpai, tačiau paliko neišdildomą įspūdį ir sukėlė šiltus jausmus. Daugelis žiūrinčių neslėpė nuostabos, kokie šie vandenyje gyvenantys žinduoliai yra protingi, ir mes buvom pakerėti jų pasirodymu.

Kita mūsų stotelė – Juodkrantės sengirėje įsikūrusi mišrioji didžiųjų kormoranų ir pilkųjų garnių gyvenvietė. Dabartiniu metu kormoranai yra gana įprasti paukščiai, o jų skaičius vis didėja. Vietiniai žvejai bei miškininkai yra nepatenkinti dėl minėtųjų paukščių daromos žalos. Didžiųjų kormoranų ir pilkųjų garnių kolonijos pakraštyje įrengta nauja stebėjimo aikštelė, į kurią užlipę apžiūrėjom vieną didžiausių šių paukščių kolonijų visoje Europoje ir didžiausią bei seniausią perimvietę Lietuvoje. Kiek pavažiavę vėl išlipome ir išėjome į ilgą vėjo pustomų kopų ruožą –neįprastą,  nuostabų kraštovaiždį. Tai Naglių gamtos rezervatas, kuriame išvydome Pilkąsias kopas (dažniau vadinamas Mirusiomis kopomis). Žvelgiant į kopų panoramą, jos atrodo tarsi uždengtos pilkšvai aksominiu kilimu. Tokį vaizdą sukuria čia augantys varpiniai augalai, taip pat samanos ir kerpės.  Ši augmenija sudaro dangą, sulaikančią smėlio pustymą. Toliau tyrinėjome Kuršių Neriją  besigrožėdami peizažu, atsiveriančiu nuo Parnidžio kopos. Apžiūrėję granitinį Saulės laikrodį, kuris gali tiksliai parodyti laiką, pasigrožėję baltosiomis kopomis galiausiai pasiekėme Nidą. Naudodamiesi Nidos žemėlapiu ir mobiliaisiais telefonais, savarankiškai galėjome pasivaikščioti krantine, papietauti, aplankyti Tomo Mano muziejų, etnografinę žvejo sodybą, Nidos kapines, gintaro galeriją-muziejų ar pasigrožėti architektūros pastatais, jachtomis. Kelionę baigėme laisvu laiku prie jūros. Vakarėjančios saulės nušviesti vieni mėgavosi bangų ošimu, kiti braidė jūroje, vaikščiojo pakrante, o vaikinų komanda žaidė tinklinį.

Tokia – smagi ir įdomi -  buvo mūsų kultūrinė, pramoginė bei pažintinė kelionė po Kuršių Neriją. Visų mokinių vardu noriu padėkoti už šią surengtą ekskursiją mūsų mokytojom – Ritai Martinkienei, Ritai Burbulytei, Audronei Simanavičienei ir Laimutei Žalenekienei.