Sausio 21 dieną gimnazijoje karaliavo tikslieji mokslai: vyko projekto „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimas – II etapas“ renginys „TYRĖJO DIENA TAVO MOKYKLOJE“. Apie 200 gimnazijos ir grupelė pagrindinės mokyklos mokinių turėjo galimybę betarpiškai bendrauti su jaunaisiais mokslininkais, susipažinti su technikos naujovėmis, akivaizdžiai praktiškai įsitikinti fizikinių dėsnių veikimu, mobiliame planetariume pasijusti maža visatos dalelyte. Vyko keturios įtraukiančios paskaitos: lektoriaus Remigijaus Noreikos mokslinė paskaita „Atsinaujinanti energetika“, lektoriaus Mindaugo Masaičio paskaita planetariume paskaita „Mes ir visata“, lektoriaus Mindaugo Lunecko paskaita „Robotika ir judesių registravimo sistema“, lektoriaus Pijaus Vaškevičiaus paskaita „Greitaveikė filmavimo kamera“.

Keletas mokinių atsiliepimų apie šios dienos įspūdžius:

“Jaunojo tyrėjo” diena buvo puiki proga susipažinti su naujausiomis technologijomis, praplečiant savo akiratį, neišeinant už gimnazijos ribų. Taip pat, labai malonu matyti jaunus, inovatyvius žmones, kurie ne apsiriboja tik savišvieta, bet stengiasi  įkvėpti ir sužadinti smalsumą, pateikiant sudėtingą informaciją suprantamai  ,bei  svarbiausia, įdomiai.      

Labai džiugu, kad projektas „Jaunasis tyrėjas“  šiais metais apsilankė ir mūsų mokykloje!  Projektas suteikė progą beveik valandai mums, mokiniams, nukeliauti į kosmosą, (na, aišku, gaila, kad ne tiesiogine prasme). Tačiau nors ir į kosmosą nukeliauti nepavyko, bet mobilusis planetariumas paliko ne ką mažesnį įspūdį. Planetariume vykusi paskaita apie Visatą, joje vykstančius procesus, skriejančių planetų ir žvaigždynų vaizdai, galimybė virtualiai pakeliauti po mūsų Visatos platybes mane ypač sužavėjo. Manau, kad "Jaunojo tyrėjo" dienos renginys yra labai naudingas, kadangi jis mokiniams leidžia iš arčiau susipažinti su mokslininko profesija, moksliniais eksperimentais, o galbūt kaip tik jis padėtų atrasti daug protingų ir gabių žmonių, kurie ateityje taptų garsiais mokslininkais!

Tyrėjų diena buvo vienas iš puikiausių renginių gimnazijoje. Tą dieną labiausiai patiko robotikos paskaita. Buvo labai įdomu sužinoti kaip kuriami kino filmai, kaip pagaminami robotai. Sužinojau, jog norint pagaminti robotą reikia gerai išmanyti matematiką ir fiziką. Taip pat patiko paskaita Planetariume. Buvo įspūdinga pamatyti Žemę be atmosferos sluoksnio. Ši paskaita leido suprasti kokie esame  ,,maži".

Šis vizitas į mūsų mokyklą yra puikus pavyzdys, jog mokslas gali būti labai įdomus ir įtraukiantis. Paskaitoje apie robotiką buvau sužavėta tuo, jog tai nebuvo vien teorinė medžiaga, kurią nesunkiai galima rasti internete - turėjome galimybę ir šalia savęs išvysti tikrą, funkcionuojantį robotą. Kol šį vaizdą matau kompiuterio ekrane, tai tampa tiesiog vienas iš paprastų, dažnai matomų paveikslėlių įvairiuose internetiniuose portaluose, tačiau tas pats vaizdas, matomas realybėje, iš tiesų kelia susižavėjimą. Todėl didžiausią pliusą skiriu už tai, jog galėjome įgyti ne tik teorinių, bet ir praktinių įgūdžių ir turėjome puikią progą pamatyti tai, ko neturime galimybės regėti kasdieniniame gyvenime.

Labai smagu, kad suteikiama galimybė moksleiviams visa tai pamatyti, ir džiaugiuosi, kad aš taip pat buvau tarp tų moksleivių. Jaunųjų tyrėjų projektas parodė, kiek mažai mes žinome ir suteikė galimybę sužinoti daugiau. Pvz.: pristatymas apie greitaeigę kamerą paskatino susimąstyti, kiek daug visko kasdien, rodos, paprasto, bet visgi ypatingo, nutinka, o mes nesugebame to pamatyti. Iš tiesų viskas buvo nepaprastai įdomu ir informatyvu.

Robotai, artinimo kameros - kažin ar kas gali būti geriau stebėti tai iš arti ir matyti kaip mokslininkas aiškina visą eigos procesą. Šie visi dalykai puikiai padėjo suvokti, ką su tokiais išradimais galima nuveikti ateityje ir ar tu pats asmeniškai norėtum tai mokytis, ar studijuoti. Ir, jeigu pasitaikytų proga dar kartą tai išvysti, ar pamatyti nieku gyvu to nepraleisčiau, o su mielu noru nueičiau. Man šis atvažiavimas labai patiko ir ačiū mokslininkams už parodymus, o mokytojams - už tai, kad mes turėjome galimybę tai pamatyti savo akimis.

Labai džiaugiuosi, jog Jaunojo tyrėjo projektas aplankė mūsų mokyklą. Apie šį projektą buvau skaičiusi ir anksčiau ir nekantriai laukiau jo atvykimo. Lankaiusi paskaitoje apie atisnaujinančius energijos šaltinius. Daugelis faktų buvo girdėti, nes per Tyrėjų naktį klausiausi panašios paskaitos KTU renginyje. Nepaisant to, buvo iš tiesų įdomu, ypač lektoriaus pasakojimas apie energetinių augalų auginimą Lietuvoje. Sužinojau, jog gluosniai (karklai) yra ta rūšis,kuri Lietuvoje auginama energetiniais tikslais. Sudomino karklų auginimo ypatybės; galbūt todėl, nes mano senelis augina šios rūšies augalą. Planetariumas nenustebino, kadangi planetariume esu lankusis ir anksčiau. Bet, buvo tikrai smagi atrakcija, jog šį kartą į planetariumą pasiklausyti apie visatos paslaptis nereikėjo vykti į Vilnių, nes jis buvo įrengtas tiesiog mokyklos salėje. Puiki atmosfera vyravo planetraiumo patalpoje, kur dangų stebėjome patogiai įsitaisę ant čiužinių. Valanda prabėgo nejučia, nes lektorius patraukliai ir įtikinamai pateikė informaciją apie visatos paslaptis. Labiausiai patikusi paskaita - greitaveikė filmavimo kamera. Studento Pijaus paskaitose esu dalyvavusi ir anksčiau, jos man labai patinka, nes domiuosi fiizka,o Pijus puikiai perteikia žinias ir pagilina supratimą apie fizikinius reiškinius. Didelį įspūdį paliko greitaveikės kameros galimybės be čia pat, paskaitoje nufilmuoti vaizdai. Esu dėkinga mokytojoms, kurios pasistengė, jog projektas aplankytų gimnaziją. Paskaitos buvo labai naudingos, po jo susimąsčiau įvairiais moksliniais klausimais. Stengsiuosi pasinaudoti galimybe ir sudalyvauti idėjų konkurse.

 

foto gal

 e dienynas

aktuali info

priemimas

 

 

 

facebook

 

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas